I. cikk

Meghatározások

  1. A www.parfen.hu webáruház üzemeltetője Ing. Peter Čigáš- RELYON, bejegyzett a Nitrai Kerületi hivatal cégjegyzékébe 403-13927 szám alatt, adónyilvántartási szám (IČO) 34 642 374, cégjegyzékszám (DIČ) 1020390932, székhely: Nábrežie mládeže 79, 949 01 Nitra
  2. Az eladó Ing. Peter Čigáš- RELYON, bejegyzett a Nitrai Kerületi hivatal cégjegyzékébe 403-13927 szám alatt, adónyilvántartási szám (IČO) 34 642 374, cégjegyzékszám (DIČ) 1020390932, székhely: Nábrežie mládeže 79, 949 01 Nitra
  3. A www.parfen.hu webáruház termékeinek kézbesítője Ing. Peter Čigáš- RELYON, bejegyzett a Nitrai Kerületi hivatal cégjegyzékébe 403-13927 szám alatt, adónyilvántartási szám (IČO) 34 642 374, cégjegyzékszám (DIČ) 1020390932, székhely: Nábrežie mládeže 79, 949 01 Nitra
  4. Vevőnek számít minden olyan látogatója az webáruháznak, akik az webáruházon keresztül rendelést hoztak létre. A törvénykönyv 102/2014 Z. z. rendelete alapján a fogyasztó olyan fizikai személy, aki a termékeket nem eladási célból vásárolja, nem üzleti tevékenység vagy vállalkozás vezényli.
  5. Az webáruház (más néven: webshop, e-shop) egy olyan számítógépes weblap, amely az internetes hálózaton nyilvános hozzáféréssel rendelkezik és amely lehetővé teszi termékek és szolgáltatások megrendelését.
  6. Termék és szolgáltatás alatt az összes termék értendő amelyek a webáruház oldalán közzé vannak téve.
  7. A rendelés a webáruházon keresztül történik, a vevő által kiválasztott termékek vagy szolgáltatások megrendelésével, beleértve a megrendelőlap teljes kitöltését.
  8. A vevő teljes mértékben elismeri az elektronikus kereskedelem, az árucikkek és szolgáltatások eletronikus úton történő közvetítését és az ezzel kapcsolatos elektronikus komunikációt amely magába foglalhat e-mail, mobil és más számítástechnikai eszközök, telefonok épülő internetes kapcsolatot.

 

II. cikk

Ár

  1. A webáruházban szereplő árak véglegesek. Nem vagyunk ÁFA fizetők.
  2. Az eladót köti a vásárlás időpontjában a webáruházban feltüntetett ár.

 

III. cikk

Megrendelés

  1. A megrendelés a vevő által a webáruházból kiválasztott termékek és szolgáltatások megerősítésével és a megrendelőlap érvényes kitöltésével megy végbe. A helyes megrendelőlapnak tartalmaznia kell minden szükséges adatokat, ki kell választani a kívánt fizetési valamint a szállítási módot.
  2. A vevő a termékek és szolgáltatások megrendelésének elküldésével beleegyezik a megrendelt áruk és szolgáltgatások árával, ezért a megrendelést követően kötelezővé válik a fogyasztó számára.
  3. A megrendelés visszaigazolása során az eladó és a vevő közt érvényes vásárlási szerződés jön létre, melyet megváltoztatni, törölni vagy kiegészíteni csakis a vevő és az eladó kölcsönös megegyezésével lehet, ha a törvény vagy a jogszabály nem rendelkezik másként. A megrendelés visszaigazolását az eladó a termékek küldésével erősíti meg.
  4. A webáruházban történő internetes vásárlást követően a vevő egy automatikus válasz emailt kap a megrendelés visszaigazolásával emailcímére. Ez az email viszont nem a termékek megerősítése, lásd a 3 cikkben szereplő megerősítést.
  5. A vevő a megrendelést követően köteles a megrendelt árut teljes vételárát megtéríteni.

 

IV. cikk

Fizetési feltételek

  1. A webáruházban szereplő termékeket és szolgáltatásokat a következő képen lehet megtéríteni:
    1. Fizetés utánvétellel (közvetlenül a kézbesítőnek kell fizetni átvételkor)
    2. Előlegszámlán alapuló fizetés- előre, az árut a pénzeszközök számlára érkezését követően küldik el
  2. Az ajándékutalvány olyan előre fizetett pénzösszeg, amelyet a vevő felhasználhat az előre fizetett összeg értékében. Az ajándékutalvány érvényességi dátuma fel van tüntetve az utalványon. Az ajándékutalvány értéke megállapodás tárgya.
  3. A fizetési módokkal kapcsolatos ráfizetések táblázatát az általános üzleti feltételek VI. cikke tartalmazza.

 

V. cikk

Szállítási feltételek

  1. Az eladó köteles a vásárlási szerződés megkötésétől számított 30 napon belül kiszállítani a vevőnek a megvásárolt termékeket, kivéve ha másként állapodtak meg vagy ha a termék mellett nem szerepelt hosszabb szállítási idő.
  2. Ha az áru a vételkor raktáron van, akkor a lehető legrövidebb időn belül elküldésre kerül.
  3. Ha a megrendelés több olyan terméket vagy szolgáltatást tartalmazz ami nincs raktáron, mindig tájékoztatjuk a vevőt a megrendelésének részleges kiszállításának lehetőségeiről.
  4. A termékekkel együtt a kiszállított csomag mindig tartalmazza a számlát, használati utasításokat és más a gyártótól származó dokumentumokat (amennyiben van ilyesmi).
  5. A szállítás akkor van teljesítve, amikor a megrendelelt termékek elérik a kiszállítási címet és átvételre kerülnek.
  6. Az eladó a következő szállítási lehetőségeket kínálja:
    1. Csomagküldő (Szlovákia) – átvevőhely – 0€/ ingyenes
    2. Csomagküldő (Szlovákia – GLS) – futár – 0€/ ingyenes
    3. Csomagküldő (Csehország) – átvevőhely- 0Kč/ ingyenes
    4. Csomagküldő (Csehország DPD) – futár- 0Kč/ ingyenes
    5. Csomagküldő (Magyarország) – átvevőhely- 0Ft/ ingyenes
    6. Csomagküldő (Magyarország) – futár- 0Ft/ ingyenes

 

VI. cikk

Csomagolási díj és megegyezés szerinti szállítási díj

  1. Az eladó a szokásos (fent leírt) szállítási lehetőségeken kívül más szállításban is megegyezhet a vevővel, amikor is közös megegyezés alapján, egyéni szállítási feltételek mellett szállítási díj is változhat.
  2. Az eladó a raktáron lévő, rendelkezésre álló termékeket a vevő kérésére azonnal postázhatja amíg a megrendelés fennmaradó részét a jogszabályban előírt időn belül kell továbbítani. A megrendelésben szereplő postaköltség nem emelkedhet meg, ezért az eladó a megrendelés másokdik részének küldésekor nem számlázhat ki külön postaköltséget.

 

VII. cikk

Tulajdonjog átruházása

  1. A tulajdonjog az eladóról a vevőre abban a pillanatban ruházódik át, amikor a vevő a termékek teljes árát kifizetődik és kézbesítődik.
  2. Az eladó vagyonának tárgyát képező áruk és szolgáltatásokra az eladó fenntartja magának a jogot, hogy a vevő által benyújtott reklamációt is csak akkor veszi figyelembe, ha a vevő a vételi szerződés tárgyát előbb teljes mértékben megtéríti.

 

VIII. cikk

A vételi szerződés törlése

  1. A megrendelés törlésére és semmissé tételére lemondási díj nélkül a vevőnek 48 órája van a megrendeléstől számítva olyan termék esetén amely a fogyasztó egyedi igényei szerint készül és kerül előállításra.
  2. A vevőnek jogában áll bármikor visszavonni a megrendelését mindaddig amíg a termék nem került elküldésre. A visszavonásnak irásban kell történie, az űrlapon megadott emailcímre kell elküldeni kérvényét.

 

IX. cikk

A fogyasztó és az áruvisszaküldésének a joga valamint a fogyasztói tájékoztató

  1. A Vevő elállhat az adásvételi szerződéstől az ok feltüntetése nélkül, a távértékesítés keretében történő fogyasztóvédelméről szóló 102/2014 Z. z. törvény  7.§-a és köv. törvény (továbbá csak „törvény“) alapján, az áru átvételétől, illetve a szolgáltatás nyújtásáról szóló szerződés vagy az  14 adathordozón nem szállított elektronikus tartalom szolgáltatásától szóló szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belül, amennyiben az Eladó időben és rendesen teljesítette információs kötelezettségét a Távértékesítés keretében történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 7.§-a alapján.
  2. A vevő a szerződéstől való elállásának szándékát minden kételyt kizáró módon írásos módon köteles személyesen a meghatározott időn belül az eladó kapcsolattartó címére vinni vagy ezt legkésőbb a határidő utolsó napján postára adni arra a címre ami a kapcsolatfelvételben szerepel. A vevőnek kötelessége a szerződéstől való elállás tárgyát az összes olyan dokumentummal visszaszolgáltatni amit vele együtt kapott- például számla, használati útmutatás, amely a termékkel együtt kézbesítve volt, legkésőbb 14 napon belül a visszalépéstől számítva (§10 bekezdés. 1 törvény). A vevőknek ajánljuk, hogy saját célra csináljanak egy másolatot a dokumentumokról a termékeket pedig ajánlva és bebiztosíva küldjék vissza. A szerződéstől való elállást a következő űrlap segítségével is megteheti: Elállás a szerződéstől, melyben szükséges legalább a  „*“-csillaggal jelölt részeket kitölteni.
  3. A termékeket soha ne küldje vissza utánvétel formájában, az ilyen csomagok nem kerülnek átvételre.
  4. A webáruház üzemeltetője visszatéríti az áru teljes ellenértékét, beleértve a szállítási költségeket is §9 bekezdés 3) törvényszám 102/2014 Z.z. rendelkezés alapján. Az Eladó köteles haladéktalanul, legkésőbb azonban a szerződés elállásáról szóló közlemény napjától számított 14 napon belül, a Vevőnek minden olyan fizetést visszaadni, amelyet az adásvételi szerződés vagy ezzel kapcsolatos alapján tőle átvett, beleértve a szállításköltséget, kézbesítést és postai és egyéb költséget és illetéket. Az Eladó nem köteles a Vevő kifizetett összegét visszaadni a jelen kereskedelmi és reklamációs feltételek ezen pontja alapján még mielőtt az árut átvenné, illetve a Vevő igazolná az Eladónak az áru visszaküldését, hacsak az Eladó javasolja, hogy az árut maga, illetve az általa felhatalmazott személy átveszi személyesen.
  5. A Vevő téríti az áru Eladónak, illetve az általa, az áru átvételére felhatalmazott személynek való visszaadásával kapcsolatos kiadásokat.
  6. A Távértékesítés keretében történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 102/2014. Z.z. § 7 (6) bekezdésének értelmében nem állhat el olyan szerződéstől, amelynek tárgya: a)…e) védőcsomagolásban lezárt áru értékesítése, amelyet nem lenne célszerű visszaadni egészségvédelmi vagy más egészségügyi okokból, és amelynek védőcsomagolása az átadás után megrongálódott.
  7. A vevő felel minden olyan áruérték csökkenésért, amely olyan áruval való bánásmód következtében keletkezett, amely túllépi az áru működőképességének megállapításához szükséges bánásmódot. Az eladó fenntartja a jogát a visszaküldőtt áru állapotának felülvizsgálatára és ha szükséges az áru árának csökkentésére az állapotának megfelelően.

 

X. cikk

A szerződéstkötő felek jogai és kötelezettségei

  1. A szerződéskötő felek a vevő és az eladó.
  2. A vevő köteles:
    1. átvenni a megrendelt árut
    2. megtéríteni a vételárt az eladónak
    3. ellenőrizni átvételkor, hogy a csomagolás a kézbeszállításkor sértetlen-e valamint ideális esetben magát a terméket is megvizsgálni
    4. ha a csomagolás megsérült, vagy valami nem megfelelőt észlel, akkor a futárnál azonnal ki kell tölteni a papírt (pontos kár leírást adni), majd lépjen kapcsolatba a fiókunk vezetőjével a +36 70 227 2794 számon. Az árut semmiképpen ne vegye át ha bármilyen sérülést tapasztal.
  3. Az eladó köteles:
    1. az árut az előírt minőségben és mennyiségben leszállítani valamint a megállapodás szerinti vételáron
    2. az áruval kapcsolatos összes dokumentumot, például a számlát, reklamációs levelet, használati útmutatást a törvénybe foglalt formában mellékelni magyar nyelven.

 

XI. cikk

Személyes adatok és védelmük

  1. Az Eladó ezúton közli a Vevővel, hogy a személyes adatok védelméről szóló 122/2013 Z.z. módosított törvény 10.§ 3. bekezdése alapján kezeli az adatait.
  2. Az eladó nem adja meg a vevő adatait egy harmadik félnek, csakis a futárszolgálatnak a szállítás céljából vagy állami szervezeteknek felülvizsgálat céljából.
  3. Az eladó a vevőtől a következő adatokat szerzi meg: titulus, vezetéknév, név, cím, kézbesítési cím, telefonszám, emailcím
  4. Az ön által megadott személyes adatok felhasználása csakis a megfelelő megrendelés feldolgozásának érdekében történik.
  5. Az eladó köteles a személyes adatokat bebiztosítani, hogy azok jogosulatlan személyek kezébe ne kerüljenek, a biztonsági irányelv alapján.
  6. Az érintett személynek jogai vannak, melyek a § 28  . 122/2013 Z.z. módosított törvény foglal magába.
  7. Ha a vevő elfogadja a személyes adatok feldolgozását  a regisztráció során marketing célokra, akkor elsősorban az emailcímére érkező üzneteket, esetleg postai címére érkező propagációs anyagok küldésére számíthat. Ezt a hozzájárulását és a hírlevélre való feliratkozást bármikor visszavonhatja.
  8. Beleegyezését  a marketing célokra megadott adatok felhasználásáról: vezetéknév, név, telefonszám, lakcím és emailcím a vevő öt éves időtartamra adja az eladónak.
  9. A vevő bármikor visszavonhatja a hozzájárulását írásban a személyes adatok feldolgozására vonatkozó fellebbezése benyújtásával, amelyet követően az eladó köteles az adatokat azonnal törölni és megsemmisíteni. Ezt követően a személyes adatait nem használjuk többé marketing célokra.
  10. Ha a vevő beleegyezett a személyes adatok feldolgozásával a webáruházban a hűségprogrammal történő manipuláció során, akkor beleegyezett abba, hogy a személyi adatait, beleértve a megrendelési adatokat rendszeresen tároljuk kedvezmények gyűjtésének céljából.
  11. A hűségprogramban résztvevő vevők adatait: : vezetéknév, név, telefonszám, lakcím és emailcím a vevő öt éves időtartamra szolgáltatja ki az eladónak.
  12. A vevő bármikor visszavonhatja a hozzájárulását írásban a személyes adatok feldolgozására vonatkozó fellebbezése benyújtásával, amelyet követően az eladó köteles az adatokat azonnal törölni és megsemmisíteni. Ezt követően a személyes adatait nem használjuk többé hűségpontok gyűjtésének céljára.

 

XII. cikk

Kártésítés, nem átvett áru

  1. Az eladónak joga van kártérítést követelni ( a Polgári Törvénykönyv § 420 bekezdése szerint), abban az esetben ha a vevő a megrendelését nem törölte, vagy nem lépett el a szerződéstől valamint az árut a futárszolgálattól nem vette át, vagy ha az eladó felszólítását követően a megadott határidőn belül nem vette át a csomagközvetítőből. Evvel a vevő megsértette és nem teljesítette a X. cikkben szereplő kötelességeit, mely szerint a megrendelt árut köteles átvenni.
  2. Az eladő fenntartja a jogát, hogy a nem átvett csomagok után kártérítést követeljen a szállítás és csomagolás díj értékében.

 

XIII. cikk

Záró rendelkezések

  1. Az eladó fenntartja jogát, hogy az Általános szerződési feltételek valamint a panasz feltételeket előzetes értesítés nélkül változtathatja. Abban az esetben ha az általános szerződési feltételek vagy a panasz feltételek megváltoztak azok a feltételek irányadóak, melyek váráslás pillanatában voltak érvényben.
  2. Az általános szerződési feltételek elválaszthatatlan részét képezik a panaszjelentéseknek.
  3. A vevő  a megrendelés elküldésével egyidejűleg kijelenti, hogy a megrendelés befejezése  előtt megismerkedett az általános szerződési feltételekkel és elfogadja ezeket.
  4. Ezek a feltételek a nakupujbezpecne.sk projekten belül lettek kidolgozva.
  5. Ezek az általános szerződési feltételek valamint a panasztétel feltételei a cég bejegyzett címén nyomtatott formában található, valamint a webáruház internetes oldalán is megtalálhatóak elektronikus formában.
  6. A korrigálatlan kapcsolatokat, melyeket ez az általános szerződési feltétel nem tartalmaz, vagy nem tér ki rá bővebben azokra az alábbi irányadó rendelkezések és törvények vonatkoznak: 40/1964 Zb, 250/2007 Z.z., 102/2014 Z.z., 122/2013 Z.z., 22/2004 Z.z., 513/1991 Z.z.
  7. A jelen Általános Szerződési Feltételek 2018. március 16-tól érvényesek.
  8. Ha úgy gondolja, hogy az eladó megsértette jogait, vagy nem elégedett azzal, ahogy intéztük reklamációját, akkor újra az eladóhoz fordulhat és kérheti a döntése felülbírálását. Amennyiben a kérelmére elutasító választ kap, vagy 30 napon belül nem küldünk feleletet, vagy nem lesz elégedett a megoldásunkkal, akkor a módosított törvény 1. sz. 102/2014. Sz. Az alternatív vitarendezésről szóló 391/2015. Számú törvény alapján jogában áll a viták rendezésének alternatív ( bíróságon kívüli) módon. A webáruház üzemeltetőjével szembeni fogyasztóit jogviták alternatív vitarendezésére az illetékes jogalany a Szlovák Kereskedelmi Ellenőrzés (www.soi.sk), vagy más a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériuma által fenntartott, alternatív vitarendezési testületek jegyzékében nyilvántartásba vett egyéb jogi személy, amikor is a vevőnek jogában áll saját magának kiválasztani a neki megfelelő vitarendezési egységet. Ugyanakkor a vevőnek jogában áll az alternatív vitarendezési kérelmét elektronikus formában történő benyújtásra a http://ec.europa.eu/consumers/odr/ címen. A díjakra vonatkozó információkat a vevő a konkrét szervezetek honlapján találja meg.

 

   Nyitrán, 2018.3.16.

Ing. Peter Čigáš – RELYON

 

A www.parfen.hu webáruház reklamációs feltételei, melyek az általános üzleti feltételek szerves részét képezik

 

  1. Reklamálni csakis a webáruházunkban megrendelt termékeket lehet és csakis olyan terméket amely a vevő tulajdonát képezik.
  2. Abban az esetben ha a tulajdonjog még nem ment át az eladóról a vevőre az eladó a hatályos jogszabálynak megfelelően köteles a reklamáció lebonyolítására de csak az áru teljes megtérítését követően a Polgári Törvénykönyv § 151 rendeltetésének értelmében.
  3. Ha a vevő, fogyasztó (olyan magánszemély, aki a termékeket nem üzleti célra és kereskedelem céljából vásárolja) akkor a árura 24 hónapos garantált garanciát vállalunk, amennyiben a terméken nem szerepel más feltétel vagy a Védelmi fogyasztó törvény vagy a Polgári törvénykönyv nem rendelkezik másképp. Amennyiben viszont a vevő nem fogyasztó, akkor a kereskedelmi szabályzat értelmében a jótállás egy évre szól. A jótállás az áru átvételének napjától kell számítani, vagy abban az esetben ha a vevő maga veszi át a boltban akkor az átvételtől számított naptól.
  4. A vevő haladéktalanul köteles a kárigényt benyújtani az eladónál amint a hibát felfedezte.
  5. A rossz használatból adódó hibákért nem tudunk jótállást vállalni:
    1. a hibát a vevő mechanikus sérüléssel idézte elő
    2. a termék helytelen alkalmazása során keletkezett hiba, a használati útmutatásban szereplő használattól eltérő módú alkalmazás során
    3. az áru olyan körülmények között történő felhasználása, amely nem megfelelő, például amikor a termék kémiai, mechanikai hatásoknak van kitéve, vagy nem megfelelő páratartalomnak
    4. az ápolás és áru tárolás elhanyagolása
    5. az áru túlterhelésével
    6. az áru használati útmutatójában és a biztonsági előírásokban szereplő utasítások megszegésével
  6. A jótállás szintén nem vonatkozik természeti karasztrófákból eredő hibák esetén
  7. A jótállás hasonlóan nem vonatkozik az áru rendszeres használatából eredő hibákra, amikor a termék vagy bizonyos részei elkopnak. A termék rövidebb élettartama tehát szintén nem tekinthető hibának és nem reklamálható.
  8. A reklamált terméket a webáruház üzemletetőjének címére: Ing. Peter Čigáš- RELYON, bejegyzett a Nitrai Kerületi hivatal cégjegyzékébe 403-13927 szám alatt, adónyilvántartási szám (IČO) 34 642 374, cégjegyzékszám (DIČ) 1020390932, székhely: Nábrežie mládeže 79, 949 01 Nitra kell küldeni. A visszaküldött terméket ne küldje utánvétellel, mert az ilyen csomagok nem kerülnek átvételre. A terméket természetesen személyesen is leadhatja a fenn megadott címen. Az árut megfelelően kell becsomagolni, hogy elkerülje a szállítás során keletkező lehetséges sérüléseket, de legideálisabb ha a csomagot be is biztosítja. A termékhez szükséges mellékelni az eredeti számla másolatát és ajánljuk a kitöltött reklamációs kérelmet is elküldeni. A reklamációs kérelmet csakis írott formában tudjuk elfogadni, vagy postázza ezért vagy hozza el személyesen, sajnos az emailcímre beérkező kérelmét nem tudjuk elfogadni.
  9. Az eladó megerősíti a panasz beérkezését és a vásárlónak átvételi elismervényt ad. Az írásos panasz megérkezésétől és átvételétől számítható a reklamáció kezdete. Ha az eladó nem tudja azonnal megerősíteni a panasz beérkezését akkor haladéktalanul a lehető legrövidebb időn belül kézbesíteni kell azt, legkésőbb viszont a  reklamáció végeredményével együtt kézbesíteni kell. A reklamációs kérelmére a választ mindig írásos úton kézbesítjük.
  10. Az eladó köteles a reklamáció kezelését azonnal meghatározni, összetetebb esetekben a beérkezett reklamációtól számított 3 napon belül. Indokolt esetben, különösen akkor ha a hiba meghatározására összetett műszaki elemzésekre van szükség 30 napon belül. A reklamáció módjának meghatározása után az eladó azonnal elrendezi a panaszt, indokolt esetben később. 30 nap elteltével viszont a vevőnek jogában áll elállni a szerződéstől, ebben az esetben a termék teljes vételárát vissza kell kapnia, vagy jogában áll a termék cseréjét kérni.
  11. A vevő jogai a reklamáció során:
    1. eltávolítható hiba esetén a vevőnek joga van a hiba időben és precíz valamint ingyenes eltávolítására. A hiba elhárításának módjáról az eladó dönt. A vevő kérheti a hibás rész javítása (javítás) helyet a rész új alkatrész cseréjét abban az esetben ha így az eladónak nem keletkeznek indokolatlanul magas kiadásai az áru értékét és a hiba súlyosságát figyelembe véve.
    2. elháríthatatlan hiba esetén, amely akadályozza a termék megfelelő használatát a vevőnek joga van a cserére vagy a szerződéstől való elállásra (és pénz visszatérítésre) vagy a vételár csökkentésére.
    3. A reklamáció befejezetnek tekinthető amint lezárul a reklamációs eljárás a reklamált termék visszaadása, cseréje vagy a pénz visszatérítést követően, vagy a kérvény indokolt elutasításával.
  12. A termék épségét és a csomagolás épségét ( az áru átvétele során) érdemes ellenőrizni, mivel az áru szállítás közben megsérülhet. Azt javasoljuk, hogy az árut étvételkor, azonnal a futár jelenlétében ellenőrizze. A futár papírjának aláírásával kijelenti, hogy a csomagolás sértetlen, tehát aláírás előtt előbb ellenőrizze.
  13. Ezek a reklamációs feltételek szerves részét képezik az általános szerződési feltételeknek és az eladó fenntartja a jogát, hogy bármikor előzetes figyelmeztetés nélkül megváltoztassa azokat.
  14. A kapcsolatfelvétel a panaszok, reklamációk beküldésére: info@parfen.hu +36 70 227 2794
  15. A vevőnek jogában  áll amennyiben nem elégedett azzal, ahogy intézték reklamációját a felügyeleti hatósághoz fordulni, amely a nyitrai régió esetében a következő címen található: Staničná 9, P.O. BOX 49A, 950 50 Nitra 1.