A www.parfen.hu webáruház reklamációs feltételei

melyek az általános üzleti feltételek szerves részét képezik

 

  1. Reklamálni csakis a webáruházunkban megrendelt termékeket lehet és csakis olyan terméket amely a vevő tulajdonát képezik.
  2. Abban az esetben ha a tulajdonjog még nem ment át az eladóról a vevőre az eladó a hatályos jogszabálynak megfelelően köteles a reklamáció lebonyolítására de csak az áru teljes megtérítését követően a Polgári Törvénykönyv § 151 rendeltetésének értelmében.
  3. Ha a vevő, fogyasztó (olyan magánszemély, aki a termékeket nem üzleti célra és kereskedelem céljából vásárolja) akkor a árura 24 hónapos garantált garanciát vállalunk, amennyiben a terméken nem szerepel más feltétel vagy a Védelmi fogyasztó törvény vagy a Polgári törvénykönyv nem rendelkezik másképp. Amennyiben viszont a vevő nem fogyasztó, akkor a kereskedelmi szabályzat értelmében a jótállás egy évre szól. A jótállás az áru átvételének napjától kell számítani, vagy abban az esetben ha a vevő maga veszi át a boltban akkor az átvételtől számított naptól.
  4. A vevő haladéktalanul köteles a kárigényt benyújtani az eladónál amint a hibát felfedezte.
  5. A rossz használatból adódó hibákért nem tudunk jótállást vállalni:
    1. a hibát a vevő mechanikus sérüléssel idézte elő
    2. a termék helytelen alkalmazása során keletkezett hiba, a használati útmutatásban szereplő használattól eltérő módú alkalmazás során
    3. az áru olyan körülmények között történő felhasználása, amely nem megfelelő, például amikor a termék kémiai, mechanikai hatásoknak van kitéve, vagy nem megfelelő páratartalomnak
    4. az ápolás és áru tárolás elhanyagolása
    5. az áru túlterhelésével
    6. az áru használati útmutatójában és a biztonsági előírásokban szereplő utasítások megszegésével
  6. A jótállás szintén nem vonatkozik természeti karasztrófákból eredő hibák esetén
  7. A jótállás hasonlóan nem vonatkozik az áru rendszeres használatából eredő hibákra, amikor a termék vagy bizonyos részei elkopnak. A termék rövidebb élettartama tehát szintén nem tekinthető hibának és nem reklamálható.
  8. A reklamált terméket a webáruház üzemletetőjének címére: Ing. Peter Čigáš- RELYON, bejegyzett a Nitrai Kerületi hivatal cégjegyzékébe 403-13927 szám alatt, adónyilvántartási szám (IČO) 34 642 374, cégjegyzékszám (DIČ) 1020390932, székhely: Nábrežie mládeže 79, 949 01 Nitra kell küldeni. A visszaküldött terméket ne küldje utánvétellel, mert az ilyen csomagok nem kerülnek átvételre. A terméket természetesen személyesen is leadhatja a fenn megadott címen. Az árut megfelelően kell becsomagolni, hogy elkerülje a szállítás során keletkező lehetséges sérüléseket, de legideálisabb ha a csomagot be is biztosítja. A termékhez szükséges mellékelni az eredeti számla másolatát és ajánljuk a kitöltött reklamációs kérelmet is elküldeni. A reklamációs kérelmet csakis írott formában tudjuk elfogadni, vagy postázza ezért vagy hozza el személyesen, sajnos az emailcímre beérkező kérelmét nem tudjuk elfogadni.
  9. Az eladó megerősíti a panasz beérkezését és a vásárlónak átvételi elismervényt ad. Az írásos panasz megérkezésétől és átvételétől számítható a reklamáció kezdete. Ha az eladó nem tudja azonnal megerősíteni a panasz beérkezését akkor haladéktalanul a lehető legrövidebb időn belül kézbesíteni kell azt, legkésőbb viszont a  reklamáció végeredményével együtt kézbesíteni kell. A reklamációs kérelmére a választ mindig írásos úton kézbesítjük.
  10. Az eladó köteles a reklamáció kezelését azonnal meghatározni, összetetebb esetekben a beérkezett reklamációtól számított 3 napon belül. Indokolt esetben, különösen akkor ha a hiba meghatározására összetett műszaki elemzésekre van szükség 30 napon belül. A reklamáció módjának meghatározása után az eladó azonnal elrendezi a panaszt, indokolt esetben később. 30 nap elteltével viszont a vevőnek jogában áll elállni a szerződéstől, ebben az esetben a termék teljes vételárát vissza kell kapnia, vagy jogában áll a termék cseréjét kérni.
  11. A vevő jogai a reklamáció során:
    1. eltávolítható hiba esetén a vevőnek joga van a hiba időben és precíz valamint ingyenes eltávolítására. A hiba elhárításának módjáról az eladó dönt. A vevő kérheti a hibás rész javítása (javítás) helyet a rész új alkatrész cseréjét abban az esetben ha így az eladónak nem keletkeznek indokolatlanul magas kiadásai az áru értékét és a hiba súlyosságát figyelembe véve.
    2. elháríthatatlan hiba esetén, amely akadályozza a termék megfelelő használatát a vevőnek joga van a cserére vagy a szerződéstől való elállásra (és pénz visszatérítésre) vagy a vételár csökkentésére.
    3. A reklamáció befejezetnek tekinthető amint lezárul a reklamációs eljárás a reklamált termék visszaadása, cseréje vagy a pénz visszatérítést követően, vagy a kérvény indokolt elutasításával.
  12. A termék épségét és a csomagolás épségét ( az áru átvétele során) érdemes ellenőrizni, mivel az áru szállítás közben megsérülhet. Azt javasoljuk, hogy az árut étvételkor, azonnal a futár jelenlétében ellenőrizze. A futár papírjának aláírásával kijelenti, hogy a csomagolás sértetlen, tehát aláírás előtt előbb ellenőrizze.
  13. Ezek a reklamációs feltételek szerves részét képezik az általános szerződési feltételeknek és az eladó fenntartja a jogát, hogy bármikor előzetes figyelmeztetés nélkül megváltoztassa azokat.
  14. A kapcsolatfelvétel a panaszok, reklamációk beküldésére: info@parfen.hu +36 70 227 2794
  15. A vevőnek jogában  áll amennyiben nem elégedett azzal, ahogy intézték reklamációját a felügyeleti hatósághoz fordulni, amely a nyitrai régió esetében a következő címen található: Staničná 9, P.O. BOX 49A, 950 50 Nitra 1.